سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جز جانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]
فلسفه انتظار و ظهور امام عصر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج) بازی جراحی روح

تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج) بازی جراحی روح

صلواتما امامی داریم که بر همه احوال ما آگاه است. بیایید کمی بیشتر فکر کنیم، با خود بیندیشیم چگونه می توانیم امام زمان (عج) را از خود راضی نگهداریم. برای پاسخ به این سوال لازم است تا به نحوه زندگیمان بیندیشیم و حواسمان را جمع کنیم ببینیم در رفتار، گفتار و برخوردهایمان در زندگی طوری عمل میکنیم که رضایت امام مهربان را جلب کنیم؟...

 

« بسم الله الرحمن الرحیم »

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر آقا ( یکشنبه 95/12/1 :: ساعت 11:11 صبح )


»» جدید پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور

جدید پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور 

 

(پرسش و پاسخ از علامه کورانی در موضوع مهدویت و ظهور - بهار 95- مراسم اعتکاف)

 

_می گویند زمین بدون حجت نمی ماند و بعد از امام زمان ارواحنا فدا امامان دیگر هم رجعت میکند. مسئله رجعت و ظهور چه ارتباطی دارند؟

رجعت. باید بگوئیم که در زمان حضرت علم خیلی پیشرفت میکند و رفت و آمد به جاهای دیگر معمولی می شود. 7 زمین داریم که 5 تای آنها آبادی و دو تا آباد نیست. رفت و آمد به این زمین ها داریم. یعنی در باز میشود به عوالم دیگر. رجعت یعنی از آخرت اولین کسی که رجوع میکند بعد از حضرت، امام حسین علیه السلام است که حکومت میکند تا اینکه پیر می شود و فوت میکند و سرجایش هم دفن می شود. این رجعت است. رجعت یعنی درها باز می شود به عوامل دیگر و رفت و آمد می شود. رسول الله و علی علیه السلام بارها برای کار می آیند و برمیگردند. یه رجعتی داریم برای تعدادی از مردم. " لا یرجع الی الدنیا الا من محض الایمان محضا، أو محض الکفر محضا " رجعت داریم در اول وقت ظهور حضرت. اینها که از قبرها بلند میشوند برای یاری حضرت. اینها از اصحاب حضرتند. رجعت اصحاب کهف هم داریم. رجعتی هم داریم که بعدا میشه. برنامه ای خداوند تبارک و تعالی داره که از عوامل دیگر یا عالم آخرت رفت و آمد به عالم ما می شود...

 

_ کسی که دعای عهد 40 روز میخواند با توجه به روایت و وعده امام صادق علیه السلام جزء یاران حضرت می شویم؟

 درسته. به وعده امام صادق علیه السلام جزء یاران مخصوص حضرت میشویم ولی گاهی ما خرابش میکنیم. این دعای عهد مقتضی دارد. مقتضی ست. مقتضی است که من را بلند کند به این مقام. ولی اگر من خیلی سنگینم یک خرده بلند می کند و این تاثیرش بر حسب اشخاص متفاوت است. دعای عهد به بعضی اصحاب حضرت موثر است و جزء یاران حضرت می شوند و برخی نه.

 

_  شیطان چه وقت گردن زده می شود؟ ظاهرا یک سری از روایات به امیرالمومنین علیه السلام اشاره دارد و برخی امام زمان عج.

با آمدن پیغمبر و امیرالمومنین علیه السلام در دولت امام مهدی علیه السلام شیطان کشته می شوند، ولی شر میمانند... منابع شر، خود انسان، مردم و ابلیس هستند. یکی از منابع شر(شیطان) نابود می شود، یعنی شر کمتر می شود. اما شر می ماند و و ثواب و عقاب هم به نسبت کمتر می شود...

 

_ آیا حتما باید منتظر عاشورایی باشیم که شنبه ست و احتمال دیگر قطعا ممکن نیست؟

حدیث به نظر بنده صحیح است که روز ظهور حضرت روز شنبه روز عاشورا و سال فرد قمری ست.

 

_ سفیانی یک فرد است یا تفکر؟

فرد است. حاکم سوریه،فلسطین، اردن است و دشمن سرسخت امام سلام الله علیه که پیمان با یهود و غربی ها دارد و از فرزندان معاویه است.

 

_ این فرمایش رهبری که فرموند تا 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت آیا ربطی به این مسائل ظهور دارد یا خیر؟

می شود. خدا حغظ کند سید حسن نصر الله را. گفت اسرائیل قبل از ظهور حضرت نابود نمی شود؟ گفتم بر حسب فهم من به دست حضرت نابود می شود. دلالت های مختلف آورد که قبل از ظهور حضرت است... گفتیم ان شاء لله امیدواریم. گفتیم هم شما سید هستید و هم همتتان بالاست ان شاء لله که با وارد شدن به قدس مقدمه ظهور حضرت باشد...

 

_ سلاح های زمان حضرت مهدی عج چگونه ست؟ میگویند سلاح های اتوماتیک از کار می افتند و فقط شمشیر است. این درسته؟

خیر. سلاح حضرت مهدی سلام الله علیه از سلاح های همان عصر است . اما خود ایشان اسلحه مخصوصی دارند... " لیرکب السحاب و یلقی فی الاسباب غیره..." غیره دلالت بر این دارد که سلاح های دیگری هم دارد. و معجزه هم دارد. از هر سه در جای خود استفاده میکند.

 

_ سوالات مکتوب مغتکفین همینها بود و سوال شفاهی این است که با توجه به فرمایش رهبری در نابودی اسرائیل در 25 سال آینده و همچنین پیش بینی شما در نابودی وهابیت در 8 سال اینده آیا اینها قابل جمع است؟

بله. بله قابل جمع است. شاید مثلا اسرائیل نابود شود و امام وارد قدس شود.

 

_ فتنه ای که بعد از حضور حضرت در کوفه و بدست شیعیان رخ میدهد که میگویند تولی را قبول دارند و تبری را قبول ندارند چیست؟ توضیح میفرمائید؟

بله. اینها وحدت را بد میفهمند. وحدتی که ما میفهمیم و امام خمینی ره مطرح کرد، وحدت با سنی ها وحدت سیاسی ست... در آزادی مذهب. در لبنان بنده به بعضی از علمای سنی ها میگویم درباره وحدت، چه اشکال دارد به ما آزادی بدهید. بچه های شما و ما بیایند عملیات علیه اسرائیل انجام دهند، وقتی به مرز اسرائیل رسیدند بچه های شیعه بگویند یا الله یا محمد یا علی و بچه های شما بگویند یا الله یا محمد یا عمر، چه اشکال دارد؟ آزادی بدهیم به مردم. در وحدت ما با سنی ها یک ذره از مذهب ما تنزل نمیکنیم. خودشان هم تمسک کنند به مذهبشان. ما تولی و تبری داریم. اصلا مذهب ما قائل است بر تولی و تبری. اسلام بر تولی و تبری تاکید دارد. میگویند شما چرا همیشه از تبری می گویید؟ گفتم ایا شما می توانید بگوئید اشهد إلا الله؟ گفت خیر، اشهد ان لا اله الا الله. گفتم لا اله یعنی چی؟ تولی ست. الا الله یعنی چی؟ تبری است. هر دینی دو ستون دارد. تبری از شر و اله دیگر و تولی به خدا. تولی و تبری لازمه. ما از ظالمین به اهل بیت علیه السلام از ایشان تبری میکنیم. کی هستند؟ و اصرار بر جواب دارند و من جواب های مختلف میگویم. یکی گفت شما شجاعت ندارید اسمشان را ببرید؟ اللهم العن من ظلم... گفتم خیر ما شجاعت نداریم شما میتوانی بگو. یکی گفت، کی هستند اینها؟ گفتم ظالمان اهل البیت از نظر ما و شما ملعونند. شما لعنشان کن؛ لعنت، صاحبش با ایمیل می رسد... لازم نیست بحث کنید که حتما اسم بگوئید، آزادی ست. آزادی به ما بدهید و ما هم مراعات میکنیم و از مقدسات شما اسم نمی آوریم، اما آزادی به ما بدهید...

 

_ اگر ظهور روز شنبه ست پس چرا ما انقدر بر صبح جمعه تاکید میکنیم؟

به این دلیل که امام روز جمعه مکه را میگیرد و میماند تا شنبه ظاهر شود.

 

_  یعنی ما روز جمعه میفهمیم که امام ظهور کرده؟

آغاز ظهورش که مکه را میگیرد روز جمعه ست. ندای به نام حضرت قبل از چند ماه هم روز جمعه ست و پیعامش به جهان روز شنبه و دهم محرم و روز عاشوراست. روز جمعه مربوط به حضرت سلام الله علیهاست.

 العجب ثم العجب بین الجمادی والرجب این روایت در مورد اتفاقی ست در سرزمین عربستان. والعجب بعد از ظهور حضرت که در مورد ظاهر شدن بعضی از یاران حضرت از قبور است. و 23 ماه مبارک در روز جمعه در سال زوج صیحه و ندای آسمانی است.

 

_ در جواب یکی از سوالها فرمودید که شیطان در زمان ظهور حضرت گردن زده میشه؛ این مغایرت نداره با آیه فانظر ان لا یوم آخرین؟

خیر، یکی از رجعات رجعت پیامبر و حضرت علی علیه السلام است. حکومت امام زمان عج طولانی ست. و به عدد سنین اهل کهف یعنی 309 سال حکومتش است. شاید بعد از 200 سال مثلا. زمین، مردم و جامعه وضع دیگر دارند. شیطان کشته می شود. الان شما در نمازتانn  معدل دارید و شیطان میخواهد طمع کند و شما مقاومت کردید. نفس و مردم یعنی منابع شر، نفس انسان، شیطان ، مردم؛ یکی از منابع کم شود، از میزان حسنات و سیئاتش به نسبت حساب خدا کم و زیاد می شود. شر همچنان با منابع دیگر در زمین می ماند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر آقا ( شنبه 95/4/5 :: ساعت 1:17 عصر )
»» ظهور سفیانی در شام نزدیک است+سند جدید

ظهور سفیانی در شام نزدیک است+سند جدید

به گزارش مشرق، متنی را که ملاحظه می فرماید محتوای نسخه ای است از مجموعه نسخ اهدایی میناسیان به کتابخانه دانشگاه UCLA در امریکا که مسوولان کتابخانه مزبور آن را همراه با بسیاری از نسخ دیگر روی وب سایت خود گذاشته اند.

نسخه مزبور از صفحه 3 تا 35 ادامه یافته و عنوانی که به آن داده شده «داستان خروج سفیانی» است، اما مع الاسف نام نویسنده و تاریخ تألیف در این نسخه نیامده است.

از اشارات موجود در متن چنین معلوم می‌شود که وی از رجال شهر کرمان است که به طهران هم رفت و آمد دارد. وی در اواخر رساله، اشارتی هم به کاغذی دارد که آقاخان از بمبئی فرستاده و در آن هم آمده است که منجمان فرنگی هم وعده ظهور عیسی و امامی از مسلمانان را داده‌اند.

به هر حال شک نیست که این نسخه در کرمان تألیف شده و همان طور که خواهد آمد تاریخ آن نیز سال 1285 ق در میانه دوره ناصری است.

بخش اصلی و نخست رساله در باره داستان خروج سفیانی است. مسأله‌ای که نویسنده بر اساس روایات موجود تلاش کرده است تا گزارشی از خروج سفیانی و چگونگی آن بدهد.

طبعا در میانه گزارش، تلاش دارد تا ضمن آن که مجموعه نقل‌های مربوط به سفیانی را در یک گزارش یکپارچه ارائه می‌دهد، به برخی از اختلاف نظرها اشاره کرده و برای آنها یا ابهامات دیگر، وجه جمع یا راه حلی بیابد.

از آنچه در پایان رساله آمده که ثقه‌ای خبر داده است که سفیانی متولد شده، و نیز شواهد دیگری که او در باره احتمال نزدیکی ظهور دارد، معلوم می‌شود که این گزارش برای روشنگری در این زمینه نوشته شده است. انتظار وی آن است که با انتشار اولین خبر در باره ظهور سفیانی، ما وظیفه داریم تا خود را آماده قیام کنیم.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر آقا ( شنبه 95/4/5 :: ساعت 1:14 عصر )


<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پهپاد وحشتناک انتحاری صماد ساخت یمن
معرفی انواع راکت های قسام ساخت حماس
طراحی جنگندههای فوق پیشرفته جدید توسط متخصصان کشور با فقط70 میلی
با استراتژی جنگ ترکیبی 5 لایه عالی دشمن ملعون را شکست دادیم
مراسم بزرگداشت شهدا فرصت عالی برای تجدید بیعت با آرمانهای آن عزی
ماجرای 13 تن ایرانی آزاده که در یک روز با هم به شهادت رسیدند
زمان دفاع مقدس مردی در خانهمان نمانده بود، همه رفت بودند جبهه
نبرد تن به تن تا پای جان برای آزادی شهر خون، خرمشهر
دفاع مقدس: روایت زندگی سردار شهید \خلیل حسن بیگی\
تحلیل اسلامی: هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم !
تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج) بازی جراحی روح
جدید پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور
ظهور سفیانی در شام نزدیک است+سند جدید
[عناوین آرشیوشده]