سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
فلسفه انتظار و ظهور امام عصر
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» با استراتژی جنگ ترکیبی 5 لایه عالی دشمن ملعون را شکست دادیم

جنگ ترکیبی 5 لایه دشمن را مهار کردیم/ به دنبال پیمان دفاع سایبری منطقه‌ای هستیم

با استراتژی جنگ ترکیبی 5 لایه عالی دشمن ملعون را شکست دادیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: توانسته‌ایم جنگ ترکیبی که در پنج لایه آمریکا علیه ما آغاز کرده بود را مهار کنیم.


به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برنامه گفت‎وگوی ویژه خبری که از شبکه دو سیما پخش شد، با بیان اینکه به صورت عمومی تحولات فضای سایبری به دلیل رشد بالا هم امکان توسعه کارکرد دارد و هم قابلیت‌هایی از جنس اشراف، اظهار داشت: فناوری سایبری در حال تغییر است به طوری که هم کارکرد‌های شاخص آن متفاوت شده است و هم ترکیب سایبری و فیزیکی حوزه جدیدی را در قالب جنگ‌های هیبریدی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تهدیدات به شکل هیبریدی خود را نشان می‌دهد، گفت: ترکیب هیبریدی یعنی اینکه حمله‌ای از جنس ترکیبی از مولفه‌های قدرت یک کشور به شکل جنگی چند لایه شکل بگیرد.

تبیین جنگ پنج لایه دشمن

جلالی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن جنگی پنج لایه را علیه کشور ما آغاز کرده است، گفت: لایه اول این جنگ در حوزه سیاسی بود که با خارج شدن آمریکا از برجام تشدید شد تا تحریم‌ها علیه ایران راحت‌تر اعمال شود.

وی با بیان اینکه لایه دیگر جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران لایه امنیتی بود، توضیح داد: در این روش آن‌ها سعی کردند به وسیله انجام حمله‌های تروریستی از طریق منافقین یا حمله به مناطق مرزی ما جبهه جدیدی را آغاز کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه لایه دیگری از تهدیدات علیه ایران تهدیدات سایبری بود، گفت: در یک سطح این حوزه به عملیات شناختی مربوط است یعنی کار روی ذهن و فکر افراد جامعه که از طریق شبکه‌های اجتماعی خارج پایه هدایت می‌شد. اهداف این جنگ نیز القای حس ناامیدی و ناکارامدی بود.

وی با بیان اینکه این‌ها همه مولفه‌های جنگ اقتصادی است که بستر آن شبکه‌های اجتماعی از جنس محتواست، گفت: اینجا دیگر حمله از جنس دیروز نیست بلکه از لایه محتواست. این در واقع مدل جدیدی از جنگ هیبریدی است که علیه کشور ما به راه انداختند که چند ویژگی داشت اول شبکه‌های اجتماعی؛ دوم مردم‌محوری؛ سوم اقتصاد، چهارم حرکت به سمت امنیتی کردن که ما نتایج بخشی از این‌ها را به صورت موقت در سال 97 مشاهده کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: البته ما به سرعت توانستیم براوضاع مسلط شویم و کنترل لایه‌های مختلف را به دست بگیریم به طوری که در موج دومی که به همین شیوه می‌خواستند راه بیاندازند توانستیم طوری عمل کنیم که اجازه ندهیم دوباره چنین عملیات شناختی روی مردم انجام شود.

تشکیل دفاع ترکیبی در برابر دشمن

جلالی تصریح کرد: ما در برابر این جنگ هیبریدی در لایه‌های مختلف توانستیم یک دفاع کاملا ترکیبی سازماندهی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه لایه بعدی تهدید آمریکا علیه ایران به صورت حمله به زیرساخت‌های ما از طریق سایبری بود؛ گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند همان برنامه‌ای که علیه ونزوِئلا به کار بردند و با حمله به سیستم برق‌رسانی، آن کشور را مدتی در خاموشی مطلق فرو ببرند روی کشور ما نیز پیاده کنند که خوشبختانه با توجه به آمادگی و پوشش نقاط ضعف در این زمینه کاری از پیش نبردند.

وی با بیان اینکه استراتژی آمریکایی‌ها طراحی حداکثر فشار مادون جنگ بود، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانستند که توان حمله علیه ایران را ندارند و از سوی دیگر به این واقعیت پی برده بودند که اگر جنگی بشود سبب انسجام ملی درون ایران خواهد شد. از همین رو با عملیات روانی به دنبال قدرت نمایی بودند که خوشبختانه با اراده نظام که مصمم بود که در هیچ لایه‌ای اجازه نفوذ ندهد این استراتژی نیز شکست خورد.

سرنگونی پهپاد آمریکا، اراده ایران را بر دشمن غالب کرد

جلالی توضیح داد: وقتی که آن افسر جوان هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا را که به کشور نفوذ کرده است سرنگون کرد این نشان داد که ایران در هیچ عرصه نظامی اجازه نفوذ به هیچ بیگانه‌ای را نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی رسانه‌های آمریکا از حمله سایبری و پاسخ امریکا نسبت به سقوط هواپیمای جاسوسیشان به ایران خبر دادند، ولی خوشبختانه ما هیچگونه نشانه‌ای از این حملات دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نتوانستند در لایه سایبری به ما ضربه‌ای بزنند، چون ما با برگزاری 120 مانور در حوزه‌های مختلف انرژی، حمل و نقل، بانکی و... نقاط ضعف خود را شناسایی کرده بودیم و در واقع با یک شبکه پدافندی قوی آن‌ها را در تور دفاعی خود انداختیم به طوری که رسانه‌های آن‌ها اعلام کردند یا شبکه پدافندی ایران قوی بوده است یا ظرفیت آفندی آمریکا قدرت کافی را نداشته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه خوشبختانه در لایه سیاسی هم با تدابیر مقام معظم رهبری و تصمیم نظام مبنی بر کاهش تدریجی تعهدات در برجام، توطئه دشمنان شکست خورده است، گفت: اکنون که در آستانه برداشتن گام جدید هستیم کشور‌های اروپایی با دیدن اراده ما در حال عقب نشینی هستند و به تکاپو افتادند.

جلالی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از هکر‌های روسی با استفاده از هویت هکر‌های ایرانی حمله‌های سایبری را به برخی کشور‌ها انجام داده اند، گفت: این یک ادعای سیاسی است، چون در فضایی که هکر‌ها فعالیت می‌کنند امکان ردیابی حملات بسیار سخت و دشوار است و پیدا کردن منشاء حملات تقریبا با تکنولوژی امروز بسیار دشوار است و تنها در صورت همکاری با سایر کشور‌ها اتفاق می‌افتد. البته در این زمینه ما بدنبال پیمان‌های دفاع سایبری با کشور‌های دوست مانند روسیه، چین، هند، پاکستان هستیم.

آسیب‌پذیری آمریکا در فضای سایبری بیش از ایران است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما نباید در بخش سایبری توان آفندی داشته باشیم نیز گفت: مفهوم توان آفندی زمانی معنا پیدا می‌کند که ابتدا شما زیرساخت‌های خود را قوی‌تر کنید. به این نکته باید توجه داشت که هرچه شما بیشتر به فضای سایبری وابسته باشید آسیب‌پذیری شما نیز بیشتر است یعنی در فضای سایبری در حال حاضر آمریکا بیش از ما آسیب پذیر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با وجود این تهدیدات کشور‌ها به دنبال ملی سازی فضای سایبری هستند، تاکید کرد:راه چاره کاهش نفوذ و تاثیرگذاری نیز چیزی غیر از بومی سازی فضای سایبری نیست کما اینکه آمریکایی‌ها اعتراف کرده اند که این کار تهدیدی برای سلطه آن‌ها است.

وی با بیان اینکه واژه جنگ شبکه‌های اجتماعی را ابتدا آمریکایی‌ها مطرح کردند افزود: شبکه‌های اجتماعی پدیده جدیدی است و بر این اساس برداشت‌ها از این فضا در کشورمان متفاوت است.

سردار جلالی گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی این بود که این شورا برداشت یکسانی از شبکه‌های اجتماعی ارائه دهد، اما در این شورا نیز برداشت‌ها در این زمینه متفاوت است.

وی افزود: وجود شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی درون پایه از نظر امنیتی برای کشور ضروری است، اما وزارت ارتباطات می‌گوید برای ایجاد فضای مجازی ملی وظیفه مشخصی برای این وزارتخانه در قانون تعریف نشده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همین فرصتی که به پیام رسان تلگرام داده شد تا به سطح کنونی برسد به شبکه‌های پیام رسان داخلی داده نشد و از همان ابتدا انتظار عملکرد کنونی تلگرام را از آن‌ها داشتیم.

سردار جلالی افزود: حمایت از شبکه‌های داخلی اکنون به آرامی به پیش می‌رود.

توانمندی ایران در تولید محصولات بومی پدافند سایبری

وی اضافه کرد: امسال ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل برگزار می‌شود و در این جهت از تولیدات بومی حمایت و آن‌ها را کنترل کرده و در برخی سازمان‌های حیاتی به کار گرفته ایم.

سردار جلالی گفت: اکنون پنج اسکادای بومی داریم که یکی از آن‌ها را در شبکه گازرسانی استفاده کرده ایم، اما نسبت به اسکادا فهم واحدی از شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

وی افزود: در ساخت ضد بدافزار‌ها با خارجی‌ها کامل رقابت می‌کنیم و استفاده از ضد بدافزار‌های بومی برای دستگاه‌های حیاتی کشور الزامی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: حدود 200 محصول ایرانی در حوزه سایبر ازجمله سوئیچ، روتر و دستگاه‌های حوزه امنیتی تولید کرده ایم و اگر دولت حمایت کند این محصولات بهتر از نمونه‌های خارجی تولید می‌شود، زیرا بخش علمی کشور توان خود را نشان داده است.

توانمندی‌های نظامی ما با 5 سال گذشته قابل مقایسه نیست

توانمندی‌های نظامی ما با 5 سال گذشته قابل مقایسه نیست / دشمنان می‌داند گزینه نظامی علیه ایران نتیجه نداردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی رزم مقدماتی آموزشگاه شهید مدرس نیروی زمینی سپاه سیستم مورد نیاز world war z با تسلیت ایام عزای آل‌الله و بیان اینکه راه مقاومت و آزادی‌خواهی ائمه معصومین (ع) را باید ادامه داد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی هر ساله دل‌ها و قدم‌های عاشق و دلداده در اربعین حسینی به سمت و سوی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روانه می‌شود. وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ما کلید خورد؛ دشمنان علیه انقلاب اسلامی انواع توطئه‌ها را به کار گرفتند، اما با تدابیر پیامبرگونه حضرت امام (ره) و هوشمندی مردم تمامی آن‌ها خنثی شد.

دریادار فدوی با بیان اینکه بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و راه اسلام، انقلاب و ولایت همچنان با قدرت ادامه دارد؛ گفت: دشمنی استکبار جهانی نیز با انقلاب و نظام اسلامی ما همچنان ادامه داد و به دلیل اینکه ماهیت دشمنی آمریکا با ایران از جنس حق و باطلی است، این تقابل تمام نشدنی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با هدف نابود کردن انقلاب نوپای اسلامی جنگ هشت ساله را توسط صدام به راه انداختند، بیان کرد: بیش از 50 کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران حضور داشتند و با وجود تمامی پشتیبانی‌ها، آمریکایی‌ها زمانی که دیدند بعثی‌ها توانایی مقابله با ایران را ندارند، در عملیات کربلای 5 مستقیماً وارد میدان شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: توانمندی‌های نظامی ایران اسلامی امروز حتی با پنج سال گذشته قابل قیاس نیست و با وجودی که دشمنان با همه توان علیه جمهوری اسلامی ایستاده اند، اما در مقابل ما شکست خورده‌اند.

دریادار فدوی با بیان اینکه دشمنان دریافته‌اند که گزینه نظامی علیه ایران نتیجه ندارد و تلاش می‌کنند که با روش‌های دیگر در مقابل حق‌خواهی‌های ما بایستند، گفت: آن‌ها امروز تلاش می‌کنند به گروه‌های مقاومت ضربه بزنند و با ایجاد رعب و وحشت نظام مقدس جمهوری اسلامی را از آرمان‌هایش عقب برانند، اما همواره نتیجه‌ای جز شکست و ناکامی برای آن‌ها حاصل نشده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان کرد: آمریکا اگر بتواند برای نابودی انقلاب اسلامی از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و اگر بداند امشب می‌تواند کاری انجام بدهد که جمهوری اسلامی نباشد این کار را به فردا موکول نمی‌کند، اما طی این سال‌ها به‌رغم تمامی دشمنی‌ها برابر اقتدار و عظمت نظام اسلامی ما ناکام و شکست خورده بوده‌اند.

سردار فدوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها حتی فکرش را هم نمی‌کردند که هواپیمای متجاوزشان را منهدم کنیم و یا قایق متجاوز آن‌ها را مورد پیگیری قرار دهیم، گفت: اینکه آمریکا از جمهوری اسلامی ایران بابت هدف قرار ندادن هواپیمای با سرنشینش تشکر می‌کند، نشانگر اوج استیصال و ضعف استکبار جهانی برابر انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

برگزاری افتتاحیه اولین همایش ملی حکمرانی با سخنرانی سرلشکر باقری

افتتاحیه اولین همایش ملی حکمرانی با سخنرانی سرلشکر باقری برگزار می‌شود«محمدرضا جمشیدی» دبیر اجرایی اولین همایش ملی حکمرانی که توسط دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: اولین همایش ملی حکمرانی شامل چهار محور اصلی توصیف و تحلیل حکمرانی در گام اول انقلاب اسلامی، تبیین نظری حکمرانی اسلامی، الزامات تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و آموزش و ترویج حکمرانی است که به غیر از این اهداف اصلی، 14 هدف فرعی نیز برای سیستم مورد نیاز apex legends آن پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اینکه الزامات تحقق گام دوم انقلاب از منظر سیاسی، فرهنگی و سیاسی، قانون و قضا، نهادی و ساختاری، اقتصادی، دفاعی ـ امنیتی، علمی و فناوری در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: تاکنون 115 مقاله دریافت شده که از این تعداد 40 مقاله سفارشی هستند؛ البته با پایان یافتن مهلت ارسال مقالات، کار بررسی مقالات توسط داوران همایش آغاز شده است.

جمشیدی با بیان اینکه مفهوم حکمرانی در جهان مفهومی جدید و نوپاست، ادامه داد: مفهوم حکمرانی در کشور ما ادبیات مدونی ندارد؛ لذا یکی از اهداف همایش تأمین ادبیات برای آموزش حکمرانی است؛ بر این اساس از مقالات برتر در تدوین کتب آموزشی بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه درباره بیانیه گام دوم و دستاورد‌های نظام حکومتی الگو، کارگاهی نیز پیش‌بینی شده است، گفت: برای برگزاری این همایش تعداد 13 پانل در نظر گرفته شده که ازجمله می‌توان به پانل حکمرانی اطلاعات مکانی و آمایش سرزمینی، ورزش و امور جوانان، حکمرانی در مناطق آزاد، تجاری و صنعتی، آموزش حکمرانی، شاخص‌های کارگزاران در جمهوری اسلامی، راهبرد‌های حکمرانی و مبانی نظری حکمرانی اشاره کرد که به ترتیب توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، سازمان مناطق آزاد، دانشگاه صنعتی شریف، مرکز امامت سپاه، سازمان بسیج اساتید و دانشگاه امام صادق (ع) اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی فضای مجازی، محیط زیست، آیسسکو و حکمرانی آموزش جوانان، اقتصادی (پول و ارز، بانکداری و درآمد‌های مالیاتی) و تهدیدات نوین بیولوژیک و بیوتروریسم علیه حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر پانل‌های پیش‌بینی شده برای همایش مورد اشاره است، افزود: در پانل‌ها سخنرانی نیز خواهیم داشت که به عنوان مثال می‌توان به سخنرانی تعدادی از رؤسای سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در 40 سال گذشته، قائم‌مقام سازمان مناطق آزاد و معاونین وزارت ورزش و وزرای قبلی این وزارتخانه اشاره کرد.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی حکمرانی سپس درباره سخنرانان افتتاحیه و اختامیه همایش نیز گفت: در مراسم افتتاحیه، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، یکی از رؤسای قوا و سرلشکر «باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایراد سخن می‌پردازند و در مراسم اختتامیه هم مجدداً یکی از مقامات کشوری مطالبی را بیان خواهد کرد.

وی در خصوص دستگاه‌های همکار در این همایش نیز تصریح کرد: متناسب با ماهیت همایش از همه دستگاه‌های حکومتی برای همکاری فعال دعوت کردیم و در این رابطه جلساتی نیز با دستگاه‌های مختلف برای مشارکت در برگزاری همایش داشتیم که مجموعه تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، منتهی به همکاری 13 دستگاه در اولین همایش ملی حکمرانی شد.

جمشیدی عنوان کرد: این همایش که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود، در تلاش است تا آورده‌ای برای نسل‌های بعدی حکمرانان در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد تا در مسیر گام دوم بهتر و سریع‌تر پیش بروند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » منتظر آقا ( پنج شنبه 98/8/9 :: ساعت 2:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پهپاد وحشتناک انتحاری صماد ساخت یمن
معرفی انواع راکت های قسام ساخت حماس
طراحی جنگندههای فوق پیشرفته جدید توسط متخصصان کشور با فقط70 میلی
با استراتژی جنگ ترکیبی 5 لایه عالی دشمن ملعون را شکست دادیم
مراسم بزرگداشت شهدا فرصت عالی برای تجدید بیعت با آرمانهای آن عزی
ماجرای 13 تن ایرانی آزاده که در یک روز با هم به شهادت رسیدند
زمان دفاع مقدس مردی در خانهمان نمانده بود، همه رفت بودند جبهه
نبرد تن به تن تا پای جان برای آزادی شهر خون، خرمشهر
دفاع مقدس: روایت زندگی سردار شهید \خلیل حسن بیگی\
تحلیل اسلامی: هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم !
تنها دو قدم تا رضایت امام زمان (عج) بازی جراحی روح
جدید پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور
ظهور سفیانی در شام نزدیک است+سند جدید
[عناوین آرشیوشده]